Back to Training
DigiDag Robots 1
0% Complete
0/0 Steps
-
Presentatie met draaiboek DigiDag Robots 1
-
Wat gaan jullie doen tijdens DigiDag Robots 1?
-
Leerdoelen DigiDag Robots 1
-
Codeblokken DigiDag Robots 1
-
Voorbereiding DigiDag Robots 1
-
Draaiboek DigiDag Robots 126 Paragrafen
-
Voorbeeldplanning hele lesdag Robots 1
-
Voorbeeldplanning halve lesdag Robots 1
-
Even voorstellen: de micro:bit
-
MakeCode leren kennen
-
Opdracht 0: Hartje laten verschijnen
-
Opdracht 1: kloppend hart
-
Extra uitdagingen bij opdracht 1: kloppend hart
-
Accessoires van de micro:bit
-
Code downloaden naar de micro:bit
-
Opdracht 2: smiley-knop
-
Extra uitdagingen bij opdracht 2: smiley-knop
-
Sensoren van de micro:bit gebruiken (coming soon)
-
Willekeurige getallen gebruiken in je code
-
Opdracht 3: dobbelsteen
-
Extra uitdagingen bij opdracht 3: dobbelsteen
-
Variabelen gebruiken in MakeCode
-
Opdracht 4: stappenteller
-
Extra uitdaging bij opdracht 4: stappenteller
-
Als-dan-opdrachten programmeren
-
Opdracht 5: steen, papier, schaar
-
Extra uitdagingen bij opdracht 5: steen, papier, schaar
-
Robot :MOVE Motor gebruiken in MakeCode
-
Opdracht 6: robot :MOVE Motor laten rijden en dansen
-
Robot :MOVE Motor koppelen aan de micro:bit
-
Opdracht 7: Slimme robot maken
-
Nabespreken (coming soon)
-
Voorbeeldplanning hele lesdag Robots 1
-
Technische problemen oplossen
Hoofdstuk 2 of 7
In uitvoering
Wat gaan jullie doen tijdens DigiDag Robots 1?
Leestijd: < 1 minuut
- Leerlingen bedenken code om verschillende apparaatjes te maken met de micro:bit.
- Ze gebruiken de micro:bit als computerbrein van een rijdende robot.
- Ze maken een slimme robotauto die zonder te botsen door de klas kan rijden!
- Leerlingen programmeren met conditionals en variabelen.
Hoe geef je deze DigiDag?
Het werken met de micro:bits is — zeker in het begin — wat schoolser dan CoSpaces Edu. Dat komt doordat de simpele projectjes zo simpel zijn dat er nog weinig creativiteit bij komt kijken.
De beste manier om dit programma te onderwijzen is de leerlingen een opdracht te geven en de leerlingen in eerste instantie laten proberen de opdracht helemaal zelf op te lossen.
Naar verloop van tijd kun je hints geven en daarna de oplossing. Snelle leerlingen en klassen kun je de extra uitdagingen geven.