We zorgen ervoor dat de spelers aan het begin steeds even moeten wachten. Daardoor is het spel spannend, want wanneer verschijnt het hartje?
Doe dit door eerst te programmeren dat de variabele ‘spel begonnen’ op ‘onwaar’staat.
Dan wacht de micro:bit een willekeurig aantal seconden, tussen 1 en 5 (dus 1000 tot 5000 milliseconden).
Dan begint het spel. De variabele ‘spel begonnen’ staat op ‘waar’.
Het hartje verschijnt!
Hint 2
Terwijl het spel is begonnen, kijkt micro:bit steeds of 1 van de spelers al heeft getikt op het linker strookje aluminiumfolie. Als speler A tikt, denkt micro:bit dat pin 1 wordt aangeraakt. Als speler B tikt, denkt micro:bit dat pin 2 wordt aangeraakt.
Hint 3
Nadat het spel weer is afgelopen, wacht micro:bit een paar seconden, en daarna wordt het scherm gewist.
Hint 4
In de ‘terwijl’-lus programmeer je wat er gebeurt als speler A wint en wat als speler B wint.
De naam van de speler verschijnt: A of B.
De variabele ‘spel begonnen’ staat weer op onwaar.
Hint 5
Na de ‘terwijl’-lus programmeer je wat er bij hint 3 staat.