Back to Training
DigiDag Robots 1
0% Complete
0/0 Steps
-
Presentatie met draaiboek DigiDag Robots 1
-
Wat gaan jullie doen tijdens DigiDag Robots 1?
-
Leerdoelen DigiDag Robots 1
-
Codeblokken DigiDag Robots 1
-
Voorbereiding DigiDag Robots 1
-
Draaiboek DigiDag Robots 126 Paragrafen
-
Voorbeeldplanning hele lesdag Robots 1
-
Voorbeeldplanning halve lesdag Robots 1
-
Even voorstellen: de micro:bit
-
MakeCode leren kennen
-
Opdracht 0: Hartje laten verschijnen
-
Opdracht 1: kloppend hart
-
Extra uitdagingen bij opdracht 1: kloppend hart
-
Accessoires van de micro:bit
-
Code downloaden naar de micro:bit
-
Opdracht 2: smiley-knop
-
Extra uitdagingen bij opdracht 2: smiley-knop
-
Sensoren van de micro:bit gebruiken (coming soon)
-
Willekeurige getallen gebruiken in je code
-
Opdracht 3: dobbelsteen
-
Extra uitdagingen bij opdracht 3: dobbelsteen
-
Variabelen gebruiken in MakeCode
-
Opdracht 4: stappenteller
-
Extra uitdaging bij opdracht 4: stappenteller
-
Als-dan-opdrachten programmeren
-
Opdracht 5: steen, papier, schaar
-
Extra uitdagingen bij opdracht 5: steen, papier, schaar
-
Robot :MOVE Motor gebruiken in MakeCode
-
Opdracht 6: robot :MOVE Motor laten rijden en dansen
-
Robot :MOVE Motor koppelen aan de micro:bit
-
Opdracht 7: Slimme robot maken
-
Nabespreken (coming soon)
-
Voorbeeldplanning hele lesdag Robots 1
-
Technische problemen oplossen
Hoofdstuk 6,
Paragraaf 5
In uitvoering
Opdracht 0: Hartje laten verschijnen
Hoofdstuk Progress
0% Complete
Leestijd: < 1 minuut
Een hartje programmeren
We gaan code maken die een plaatje (pictogram) van een hartje op het LED-schermpje van de micro:bit toont.
Klik op Basis en kies daar het blokje toon pictogram. Sleep het blokje in je code. We willen dat het hartje meteen zichtbaar is bij het opstarten van de microbit. Dus slepen we het toon pictogram blokje in het bij opstarten blokje. Dus zo:
In dit filmpje wordt voorgedaan hoe het moet:
Aan de slag met opdracht 0
Zet de slide op het bord waarin staat hoe de leerlingen bij MakeCode komen.
De leerlingen pakken hun laptops erbij, muizen worden uitgedeeld en iedereen probeert een hartje (of ander pictogram) te laten verschijnen op de emulator.