Back to Training
DigiDag Robots 1
0% Complete
0/0 Steps
-
Presentatie met draaiboek DigiDag Robots 1
-
Wat gaan jullie doen tijdens DigiDag Robots 1?
-
Leerdoelen DigiDag Robots 1
-
Codeblokken DigiDag Robots 1
-
Voorbereiding DigiDag Robots 1
-
Draaiboek DigiDag Robots 126 Paragrafen
-
Voorbeeldplanning hele lesdag Robots 1
-
Voorbeeldplanning halve lesdag Robots 1
-
Even voorstellen: de micro:bit
-
MakeCode leren kennen
-
Opdracht 0: Hartje laten verschijnen
-
Opdracht 1: kloppend hart
-
Extra uitdagingen bij opdracht 1: kloppend hart
-
Accessoires van de micro:bit
-
Code downloaden naar de micro:bit
-
Opdracht 2: smiley-knop
-
Extra uitdagingen bij opdracht 2: smiley-knop
-
Sensoren van de micro:bit gebruiken (coming soon)
-
Willekeurige getallen gebruiken in je code
-
Opdracht 3: dobbelsteen
-
Extra uitdagingen bij opdracht 3: dobbelsteen
-
Variabelen gebruiken in MakeCode
-
Opdracht 4: stappenteller
-
Extra uitdaging bij opdracht 4: stappenteller
-
Als-dan-opdrachten programmeren
-
Opdracht 5: steen, papier, schaar
-
Extra uitdagingen bij opdracht 5: steen, papier, schaar
-
Robot :MOVE Motor gebruiken in MakeCode
-
Opdracht 6: robot :MOVE Motor laten rijden en dansen
-
Robot :MOVE Motor koppelen aan de micro:bit
-
Opdracht 7: Slimme robot maken
-
Nabespreken (coming soon)
-
Voorbeeldplanning hele lesdag Robots 1
-
Technische problemen oplossen
Hoofdstuk 6,
Paragraaf 13
In uitvoering
Willekeurige getallen gebruiken in je code
Hoofdstuk Progress
0% Complete
Leestijd: < 1 minuut
Soms wil je iets maken dat je een willekeurige uitkomst kan geven, bijv:
- Een dobbelsteen.
- Een kom waarin iedereen zijn naam stopt en een naam uitpakt, bijvoorbeeld als jullie lootjes gaan trekken voor Sinterklaas.
- Een Shuffle-knop op YouTube of Spotify, waardoor je verrast wordt door elk volgend nummer en het niet zelf hoeft te bepalen.
We gaan in de volgende opdracht een nieuw codeblok gebruiken om de dobbelsteen te maken, namelijk ‘Kies willekeurig … tot …’ uit de categorie ‘Rekenen’.